Vegan och gluten

 
Det blev lördagsmys trots allt. Jag tog en promenad till Ronja och Ludde i Haga så lagade vi taco och spelade kort, sen följde Ronja med mig till Söder med ett snabbt stopp på Gamla Bryggeriet för att säga hej där. 

Idag var dessutom första gången jag fick testa på hur det är att "leva med" min nya livsstil som vegetarian hemma hos andra. Jag trodde att det skulle vara krävande och jobbigt att behöva tänka på att jag måste laga annat "kött", men det var en självklarhet redan när vi började diskutera mat. Det känns så otroligt skönt och jag måste säga att det blir enklare för varje dag nu. Visst, det är en lång bit kvar till vegan men det går av ren automatik att kolla åt det hållet nu när jag handlar. Mycket har jag ju gjort redan sedan tidigare, som att steka i olja istället för smör och byta ut mjölk mot sojamjölk som ett litet exempel. 
 
Läkarna tror dessutom att Millie kan vara känslig mot gluten så den här månaden ska det inhandlas glutenfritt och då tänker jag att jag med hoppar på det för magen mår ju bättre utan gluten så det är ju bara positivt. (Jag äter ju ändå inte pasta eller bröd vilket är det vanligaste så det är inga problem för min del, vi får väl se om Millie håller med mig..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0