Ansiktsrutin

Jag fick en hudinfektion i augusti som fick mig att byta alla produkter jag använde innan och enbart använda mig av Apotekets produkter. Det fick mig att fastna för La Roche-Posay serien och det är det bästa valet jag har gjort. Den är lite dyrare än de du köper i en vanlig butik så klart men eftersom du behöver så lite produkt så är det värt varenda krona för de håller så länge. Och vet ni vad det bästa är? Mitt ansikte mår bra igen och har läkt jättebra!

Morgon:
Jag börjar alltid dagen med att tvätta ansiktet med produkten längst till vänster "Effaclar" som är en rengöringsgel som rengör på djupet och inte täpper igen porerna.
Ansiktsvattnet som ni ser bredvid den, "Spotless Blemish Treating" från Aco applicerar jag med en bomullspad i t-zonen där jag har väldigt oljig hy. 
När jag är torr i ansiktet använder jag en ansiktskräm från La Roche-Posay som verkligen gör sitt jobb och återfuktar och täpper inte igen porerna, man verkligen känner hur den går in i huden och inte lägger sig som en "mask". Jag använder "Legere" vilket är lightversionen och som inte är lika fet som den vanliga. Denna kan jag även använda istället för Primer om jag inte ska ha smink hela dagen.
 
En kväll i veckan använder jag en scrub från Formula 10.0.6 som heter "Absolute Dream Clean cucumber + grape". Ansiktet blir verkligen lent efteråt, som att man inte har en enda ojämnhet i ansiktet och den luktar så gott, plus att den verkligen återfuktar ordentligt! Jag ska helt klart köpa ansiktsmasken från samma serie!
 
Kväll:
För att ta bort sminket använder jag bara Lactacyd-tvål i två omgångar och sen La Roche-Posay rengöringsgel. Och även där, är jag torr i ansiktet lägger jag även lite ansiktkräm på de partierna.

Detta är verkligen saker jag starkt rekommenderar. Jag har som sagt använt dessa produkter sedan augusti och har aldrig känt mig så fräsch i hyn, det är som att ansiktet verkligen andas. 
Men det är ju inte säkert att dessa produkter fungerar för just din hy så prata alltid med personalen på Apoteket och om du har riktiga problem med hyn, gå alltid till en läkare för hjälp. Men dessa fungerar på mig och är mitt bästa köp någonsin. En tub rengöring som jag använder två gånger per dag har räckt från augusti till nu för en vecka sedan så det är riktigt dryga produkter och räknar man då ut det så kostar det inte många kronor i månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0