Lördagsplock

 
Ikväll kom Ronja hit på lite tjejkväll. Jag lagade iordning lite plockmat så det var klart när hon kom. Allt utom nuggetsen var veganskt.
Falafel, Tzatziki, Holiday, mosad avokado med örtsalt, kidneybönor och kikärtor stekt med chili, zuccini, lök och champinjoner stekt i vitlök och örtsalt, Hummus, hemmagjord pomme med flingsalt, gurkstavar, morotsstavar, tomat, majs, färsk mango och bröd. Det blev riktigt gott och var lite roligare än det vanliga som taco, hamburgare eller pizza.
 
När maten var uppäten och vi nästan rullade fram var det dags för Cod Black Ops och självklart lite snacks till- godis, stavarna och mangon som blev över, chips och Loka. Jag vet inte hur länge vi försökte klara längre än nivå 5 på zombiemode men när vi väl kom till 6 eller 7 och dog så var klockan redan 23 så någon film blev det inte ikväll.
 
Nu har Ronja åkt hem och jag har precis diskat och tvättat ansiktet så snart ska jag gosa ner mig i sängen och titta på Unga Föräldrar på tv4play och sen sova. 
Imorgon SKA jag ut på en morgonpromenad. Jag ska även ta en kaffe med Rasmus, packa, duscha och städa för på måndag ska jag först till vårdcentralen och sen åker vi äntligen till min efterlängtade mami!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0