Höstiga tankar och somriga avslut

 
Sommaren börjar sorgligt nog lida mot sitt slut vilket märks på vädret, temperaturen har sjunkit från 30+ till ca. 19-22.. Hösten är såklart mysig den med, mörkare kvällar, långpromenader utan att svettas ihjäl, kusliga poddar och varmare nyanser på kläderna. Kängor, stickat och halsdukar. Tända ljus och serier. Fast vad är då detta mot en skön sommar? Med hösten kommer även regn och rusk och sedan en lång, kall vinter.
 
Vad har vi styrt med sedan senast då? Nästan ingenting faktiskt. Promenader, Ronja och Stockholmsbesök bara. Imorgon ska vi på Skänninge marknad med min mamma, mormor och Lasse. Det är ett av årets höjdpunkter, bara strosa runt och kika i alla olika marknadsstånd. Jag verkligen älskar sådant!
 
Igårkväll gick jag och Millie runt strömmen, fångade pokémons och pratade. På vägen hem stannade vi på Ica och köpte med oss lite godis och hade sedan myskväll och tittade på Big Hero 6 innan vi båda somnade. 
Hon har blivit så stor och klok min lilla tjej, hon kan diskutera saker på en så djup nivå och skoja om allt. Hon har verkligen världens största hjärta som jag ibland undrar hur det ens får plats i den lilla kroppen. Det finns inget ont i den här tjejen.
 
För övrigt så avskyr jag mig själv ibland, jag ältar saker så fruktansvärt länge och nyss gick jag in och läste gamla meddelanden och slungades tillbaka till då. Arg, ledsen och frustrerad. Det får bli en promenad snart för att rensa ur det negativa och ta in lite positivt istället. Jag hoppas att allt är bra med er! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0