Min sminkbas

Detta är produkterna jag använder för att lägga min sminkbas. Mina favoriter helt enkelt. Jag använder även en concealer för att forma mitt ansikte och dölja mörka ringar under ögonen men den jag har nu är inte jättebra så den är inte värd att nämnas. 
 
Jag använder mig av en primer från the Balm, Time Balm, som är den bästa primern jag har testat hittills. Lite dyr men eftersom den är rätt dryg så räcker den länge.
 
Eftersom jag solar så måste jag blanda två olika foundations, men budgetfavoriten genom tiderna är den från MaxFactor 2in1. Täcker tillräckligt utan att se kakig ut.
 
För att sätta min foundation och concealer använder jag mig av ett transparant löspuder från Lumene. Jag älskar löspuder och detta är en solklar favorit av de jag testat. Även fast vissa är transparanta så har jag ändå alltid fått en orange lyster och upplevt att pudret inte fäster, det händer inte av detta.
 
Jag har alltid använt en bronzer från H&M och idag förstår jag inte hur jag kunnat det. Denna är från Lumene och jag är förälskad i den! Den är matt och passar oavsett om jag är blek eller som nu när jag börjar få färg. 
 
Som många andra använder jag the Balms highlighter Mary-Lou Manizer. Har ni inte testat den? Gör det då! Den är perfekt på alla sätt och vis och förpackningen är så fantastiskt fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0