Köksrenovering


Imorse gjorde jag tabben att försova mig, jag som aldrig försover mig när jag har larm längre.. Jag vaknade av att det plingade på dörren 07.40, yrvaket hoppade jag upp ur sängen och fick med sovkläder och håret åt alla håll öppna och bara se glad ut. Sen gick jag med skämskudden för ansiktet och kaffebryggaren under armen och stängde in mig i Millies rum så saneraren skulle få arbeta ifred. Efter ett par timmar gick jag och Millie en promenad till Folkparken för lite morgonbus, avslutade med en långpromenad och kom hem till detta. 
Så nu hoppas jag att resten av hantverkarna kommer redan imorgon och fortsätter, jag är så spänd inför resultatet!
 
I helgen sov Millie borta så jag passade på att städa varenda vrå av lägenheten och möblera om i hennes rum samt sätta upp hyllor och lampor. Det blev så fint och Millie är så nöjd. Vart efter ska det ju målas om men jag stod inte ut med flyttkartongerna mer, så nu är de sista uppackade vilket var på tiden.
Jag började med lägenheten kl. 12 på lördagsförmiddagen och upptäckte att klockan hade hunnit bli 19(!!) när jag började bli klar. Något förvånad hur tiden hade sprungit iväg, vilket i och för sig inte gjorde så mycket eftersom vädret ändå inte var på topp.
 
Jag hoppas att ni har haft en fin helg, och en bra dag trots att det är måndag. Idag är det bara en vecka kvar!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0