Ett veganskt liv

Vägen mot ett veganskt liv fortsätter och människor i min närhet börjar släppa på bitterheten och är mer öppna med mitt val nu. Självklart är jag inte riktigt där än, fast jag har kommit långt på vägen. En stor last jag har kvar är godis, men även det suget börjar släppa och jag stillar enkelt sötsuget med smoothies nu. 
Annars äter jag rätt clean, nästa steg är att baka helt veganskt och hitta såser som är veganska. 
 
Idag fick min mamma mig att köpa hem linser, kidneybönor och kikärtor som ska tillagas från grunden. Spännande! Det är verkligen en helt ny värld och jag är så öppen för den. Lite mer än en månad har gått nu, har ingen direkt koll men jag märker så stor skillnad på min kropp redan. Både utseendemässigt och hur jag mår. (Bortsett från kramperna som kommer ibland, men de kommer ju släppa de med vartefter).

Inte nog med mitt val att bli vegan så har jag tagit bort mycket gluten. Jag tror att alla människor är mer eller mindre känsliga mot gluten (vitt bröd, pasta osv) och min mage mår mycket bättre utan det. Detta trappade jag dock ner redan när jag tränade mycket och gick på strikt diet. Och vet ni vad det skönaste med det är? Jag slipper uppsvälld mage, den uppblåsta känslan! 
 
Detta är det bästa valet jag någonsin har gjort och jag ser fram emot mer inspiration, kreativitet och erfarenhet kring det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0