Jag är din soldat

Hej! 
Dagen har varit bra om en försovning till dagis, trasig frys och mat för 1500kr som kastats är bra.. Nja! 

Vi vaknade iallafall 8.20 så på med kläder, i vagnen och mackan i handen för lillan och vi var iväg och framme till 9. Hem, musik, städa, rensa och fixa garderoben innan det var dags var hämtning 13.30. 
Alexander åkte på en shoppingtur med sin far så jag och Millie tog en promenad till Ica och gick hem för att laga mat. När maten var uppäten kom pappa Alex och farfar hem hit så det blev kaffe och jag fick en något försenad present av sambon. En fin tröja som han valt ut och tyckte var min stil, och det blev en fullträff! 

Kvällen har bestått av bekymmer om den där nedrans frysen, rensa ur och slänga allt.. Inte nog med det, igår fick jag en skyhög elräkning som jag ringde om och fick reda på att vår lägenhet är uppsäkrad till 50 Ampere (ett helt hus ligger normalt på 20 Ampere!!!) så ni kan ju tänka er vad en tvåa ska ligga på.. Skulle jag ignorera och betala in så skulle min elkostnad ligga på 14000kr om året istället för 1-3000kr om året.. Så imorgon kommer en ny frys och även en elektriker och säkrar ner lägenheten så det blir normalt för här förbrukar jag ingen el i kostnad direkt.. 

Ikväll visas fotboll på tv så inget kul att se så det blir nog en tidig kväll. Imorgon måste jag upp kl. 7 för att lämna Millie och städa vidare. 

Tröjan jag fick av Alexander


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0