Regniga Sverige, drömmer mig bort till varmare breddgrader

Hej!
Idag är det en typisk svensk sommardag med regn i massor. Fast för oss spelar det ingen som helst roll för vi har varit i Finspångs badhus med Johanna och Theo. Massa lek i en timme, lite lunch på det och sen vidare till Johanna för att fortsätta busa och fika! Millie är slut som artist och sover fortfarande. Inväntar maten som står i ugnen och har städat av hemmet.

Igår bar det av till Skänninge marken för att bränna lite pengar i sällskap av mamma, hennes sambo med vän, samt mina småsyskon. Vi kom hem med fyra dagiströjor, bäddset, vinteroverall och en ny keps åt min fina. Men höjdpunkten av kap var en gratisballong och alla godsaker tyckte nog Millie.

Imorgon är dessa elva dagars ledighet över och det är dags att dra på sig jobbsmilet 18h över helgen. Men redan nästa vecka är det dags för marknad och festligheter, denna gång i Norrköping, älskade Augustifest! Efter det är nog sommaren över och vi kurar ihop oss i väntan på höst.. Jag spiller dock inga tårar över det, för vårt hopp ligger på större yta, mer om det när dagen D är här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0