Svaren på era frågor, lite sent dock

hur tror du att du kommer bli som mamma? har du något jobb eller hur ska du försörja barnet? :)

Svar: Jag har inte en aning om hur jag kommer bli som mamma, men min tanke är att inte bli en begränsad mamma, jag vill att mitt barn ska få uppleva det mesta och även kunna prata med mig om allt utan att känna sig obekväm etc. Resten får man ta som det kommer helt enkelt. Jag tror inte på bestraffning så som utegångsförbud till exempel, man lär mer av sina misstag.
Jag jobbar just nu och jag vet att jag kommer kunna gå tillbaka dit efter förlossningen också, dessutom har jag kanske ett jobb till på gång just nu, men det är bara kanske så inget jag vill ta nu. Dessutom ska jag börja plugga igen, däremot inte gå om gymnasiet.


börjat tänka på namn åt den lille ännu?
isåfall vad har du/ni funderat på? :)
puss i murran / Lenny

Svar: Haha Linnéa, fint avslut där!
Namn och så har vi pratat massor om, flicknamn är omöjligt att komma på medan pojknamn är superenkelt. Vi har ett namn som vi pratat om redan sedan de första veckorna men det vill jag inte avslöja här, hihi!


Var graviditeten planerad eller en olyckshändelse?

Svar: Jag tycker att "olyckshändelse" låter så oönskat, som en sprucken kondom och vill absolut inte att vårat barn ska klassas där, men om man säger som så att vi hade inte planerat att ha barn och blev väldigt chockade till en början, men det var aldrig något riktigt tal om att ta bort det så när stickan visade på positivt så var det klart att vi skulle ha barn tillsammans.


Har du slutat rökt nu när du är gravid?

Svar: Jag visste att den här frågan skulle dyka upp bland de första och titt så rätt jag hade. Det med rökning är ett riktigt stort samtalsämne inom graviditeten. Jag tänker inte ljuga för er. Jag hade slutat röka, men när allt kom med pappas hjärnoperation, akutoperation och tanken på att han kanske inte skulle klara sig, att han sågs som förlamad till en början osv. så sökte jag mig tillbaka till det som alltid har lugnat nerverna och började igen. När det lagt sig slutade jag igen, men så kom beskedet om kromosomfel och hjärtfel (nej, det har inte med rökningen att göra överhuvudtaget!!!) då försvann hoppet om ett friskt barn så jag började igen för att "trösta" liksom. De som röker vet vad jag menar.. Men nu när allt har visat sig vara bra och att våran bebis är fullt frisk så är faktiskt min rökfria dag redan imorgon. Ni behöver inte egoistförklara mig nu, jag är inte den enda människan som har rökt under graviditeten, det finns de som även super och jag har inte rört en droppe alkohol.


Undrar ni något mer så är det bara att fråga i kommentarfältet eller via mailen.


Kommentarer
Postat av: Malin

Bor du hemma eller tillsammans med din pojkvän? Var ska barnet bo? :) Hur reagerade din familj och dina vänner när du berättade att du väntar barn? Vad jobbar du med? :) Lycka till med allting!!

2012-02-05 @ 09:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0