Monday


Gullungar på Öppna förskolan. Millie och Theo.   Dagens mamma, trött som *****

Imorse ringde klockan vid 6.30, snoozade till 7 och gick upp och fixade iordning mig och Alex fixade Millie åt mig för att sedan gå neråt gatan och möta Johanna och lilla Theo. Halv nio var vi på Öppna förskolan här i Skärblacka. Millie var med och busade tills hon blev hungrig och gnällig. Mat, blöjbyte och babysång. Millie gnällde när det blev långdraget att sitta still hos mamma under sången och somnade gott i insatsen efteråt. Hon sov tills det var dags att gå hem i princip. Jag som hade tänkt att hon skulle få busa av sig men det var nog för tidigt på morgonen för hon sover ju egentligen så dags, haha.

Hemma blev det istället fullt ös, glad att se pappa och sen en massa bus med mamma innan vi båda tog en powernap en timme. Väl vakma tog vi en promenad till Ica, alla tre. Mötte upp Ronja, handlade lite och gick hemåt igen, alla fyra.
Bus med Millie, nattmat, nattning av svårtnattad Millie. Massa prat och lite kaffe och kvällsmacka på det.

Jag gjorde Ronja sällskap till bussen och nu är jag precis nyduschad och ska krypa ner i sängen bredvid Alexander och inta sovläge. Imorgon ringer mobilen vid 6 för imorgon vankas det jobb 8-16.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0