Du är det finaste som finns. Du är det dyraste i världen. Du har allt det där som alla önskar sig. Jag diggar dig!

Vi fann varandra väldigt fort, du och jag. På mindre än en sekund så visste jag att du var min själsfrände, att du skulle komma att bli min bästa vän. Vi trivdes ihop, och det dröjde inte länge förrän du inte gick ett steg utan mig. Du fanns där som ett levande bevis på att änglar finns. Vi sökte oss till varandra och jag tror att vi båda finner ett lugn och ett förtroende hos varandra. Det är svårt att beskriva vad du har gjort med mitt liv. Du har berikat det med kärlek och omsorg. Och alla säger att någon som du inte förstår, dem kan dra åt fanders. Du förstår alltid; är jag ledsen försöker du göra mig glad igen, gråter jag så pussar du på mig och lägger dig sedan i mitt knä eller tätt intill mig. När jag är sådär glad som man bara kan bli så delar du glädjen med mig. Du lyssnar och förstår. Du skyddar mig mot allt ont i världen, du vakar över mig som en livets väktare.
Vårat band är unikt, du är min kärlek och min bästa vän. Det svider så extremt mycket inom mig att bara tänka tanken på att inte få ha dig nära, att förlora dig. Men som ett bevis på min kärlek så vill jag göra det som är bäst för dig. Jag älskar dig, och jag kommer alltid att ha armarna öppna för dig.
Du har berikat mitt liv och visat mig att en hund faktiskt är människans bästa vän.




Min älskade ängel, Dixie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0