Natten då 2010 blev 2011

Nu tänkte jag berätta lite om mitt nyår.

Det började med att jag gick upp skapligt och fixade mig för att åka till jobbet klockan två. Väl där stressade jag och Jani med allting innan det riktiga draget drog igång, vilket inte var så fasligt jobbigt trots datumet. Jag slutade klockan tio och då åkte jag och mammi hem till mig och jag sminkade mammi lite för att sedan ta Dixie med oss och knäcka en cider för att sedan invänta tolvslaget tillsammans med Robin, Tobbe, Krille, Båkern, Bettan och hennes boyfriend och resterande familjemedlemmar.
När vi står där ute, jag samtalar lite med Robin, skriker alla plötsligt att vi måste springa. En meter ifrån oss fastnar en stor raket i snön och sprängs inom 30sek. Jag hinner inte iväg så jag, mammi och pappa flyger omkull av trycket. Det är rökfyllt och alla tittar till varandra och har lite småont. Mammi däremot har fått handen skinnflådd och hela Canada Goose jackan förstörd, stackar'na.
Vi går in och fortsätter festa lite då de plötsligt får idén att dra fram tatueringsmaskinen. Tobbe blev gaddad och jag gick upp och la mig och somnade med en gång.

Igår jobbade jag på för fullt med Jani igen, men fick sluta vid halv tio då jag åkte hem och hade lite myskväll med de bästa. Gick loss på godsaker för hundra kronor och idag käkade jag den allra sista utematen. Imorgon drar allvaret igång på riktigt!

Hur var eran sista dag på 2010? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0