Eftersom jag har väldigt många nya läsare så kör vi en "detta-är-jag-grej" likt den jag hade uppe för över ett år sedan

Vad heter jag?
Jag heter Emelie, men jag hatar mitt namn och föredrar att ni säger Emmi!



Hur gammal är jag?
Jag är född den 14 juli 1993, alltså är jag inne på året då jag fyller 18år.

Vart bor jag?
Jag bor i en lägenhet i Skärblacka, men flyttar så småningom till Norrköping.


(min balkong! på google)

Varför började jag blogga?
Jag minns knappt hur det gick till, men jag har alltid tyckt om att skriva så jag skaffade en blogg när jag var runt 13år, men tröttnade snabbt och tog bort den. När jag hade fyllt 15 startade jag den här bloggen och sen dess har jag inte fått nog, trots att jag har månader då jag har extrem bloggtorka.

Jag röker, men varför började jag och hur mycket röker jag nu?
Jag tog mina första munpuff-bloss när jag en liten skit på 10år och ville veta vad det var. När jag var 12-13år började jag sno cigg av min pappa (HAHA) och satt på nätterna och smygrökte med en vän. När jag började festa kom ciggen in i mitt liv på heltid eftersom jag feströkte och festade i stort sett varje dag!
Nu försöker jag trappa ner för att sluta så jag röker ungefär 5-7 cigg om dagen, innan rökte jag 1-1,5 paket om dagen.
För att tillägga så är rökningen det dummaste jag någonsin börjat med i mitt liv!



Vart köper jag helst kläder och hur mycket pengar spenderar jag på kläder varje månad?
När jag väl köper kläder så blir det på Monki, HM, Cubus eller märkeskläder som mammi beställer från internet.
Jag spenderar inga pengar alls i månaden på kläder eftersom min "förmögenhet" går åt till cigg, men låt säga 2-300kr i månaden.

Vad använder jag för parfymer?
Jag verkligen älskar Bruno Bananis parfym men den är slut nu och jag har inga planer på att lägga pengar på en ny den här månaden så istället blir det parfymer såsom Britney Spears, Beckham, JLo, Paris Hilton, DKNY osv.



Hur ofta festar jag och vad dricker jag då?
Jag festar kanske en kväll på tre månader och då dricker jag cider eller vin.

Har jag pojkvän, eller någon "på g" ?
Nej icke, på kärleksfronten är det väldigt torrt just nu faktiskt.

Mina piercingar och tatueringar:
Jag har två hål i öronen, ett på vardera sida, en piercing i tungan, överläppen och min smiley som sitter i strängen under överläppen och därmed faller ner över framtänderna.
Jag har en jättefin text på foten där det står "La vita é bella" som betyder "Livet är underbart" sen har jag ett nygjort hjärta på handleden.



Vad gör jag på fritiden?
Har jag fritid, haha? Då jag inte pluggar, städar eller jobbar så har jag en hund att ta hand om, jag glor väldigt mycket på film och umgås allra mest med Moa och Tobbe. Nu har jag även börjat sola och träna en del. Såfort jag får chansen till lite ledigt passar jag på att spendera tid tillsammans med min familj i Kimstad också!



Vart jobbar jag, och hur kommer det sig?
Jag jobbar på Kungsvideo i Norrköping, numera Myway. Jag hade praktik där både i 8an och i 1an på Plusgymnasiet så jag lärde känna Micke och Fuat och en dag frågade Fuat om jag ville "provjobba" en helg så jag gjorde det och fick jobbet!



Hur ser jag på plastikoperationer?
Jag anser att om man verkligen vill förändra någonting på sig själv så ska man få göra det för det handlar om att trivas med sig själv. Men att förändra hela sitt utseende tycker jag bara är idiotiskt, likaså att gå från A till D-kupa.
Men jag vill faktiskt göra plastikoperationer. Jag vill operera min framtand rak, fixa läpp- och hakinplantat samt operera brösten, inte större dock.

Vad är viktigast i mitt liv?
Mina vänner, min familj och pengar.

Hur är jag som person?
Jag ser mig själv som väldigt snäll och glad faktiskt. Dock är mitt morgonhumör världens sämsta och likadant är det när jag inte har rökt på en hel dag. Jag är ganska trött av mig och jag hatar vintern samt regn och blåst. Jag känner att jag kan klaga ganska mycket på onödiga saker. Om jag blir väldigt irriterad så kan jag flippa ur totalt men det händer inte alls ofta, tro mig. Jag har svårt för att lita på människor eftersom jag förlorat så många i mitt liv eller bara blivit sviken av människor. Däremot har jag väldigt lätt för att förlåta och ge människor en ny chans. Jag har jättedåligt självförtroende och galet dålig humor.

Är jag ett hälsofreak?
Jag intalar mig själv att jag är sjuuukt nyttig, haha! Jag äter pizza, friterat, godis osv. men får en sjuklig ångest efteråt då jag räknar kalorierna. Ibland äter jag ingenting liksom vissa dagar slänger jag i mig mat.
Däremot dricker jag inte läsk, och det har jag inte gjort på tre och ett halvt år faktiskt.



Hur ser mina framtidsplaner ut?
Jag hoppas på att jag får skapliga betyg nu på Realgymnasiet så jag kommer in på juridiklinjen där jag ska utbilda mig till advokat. Så jag hoppas på en bra inkomst, ett barn innan jag är tjugo med en pojkvän som jag bor tillsammans med i en lägenhet i stan. Senare i livet vill jag köpa ett hus i Californien och bygga mitt drömhus här i Skärblacka/Kimstad. Min lägenhet ska vara i klass och lyx och jag ska ha en sjukt snygg bil.




Vill ni veta något mer så äre bara att fråga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0