Pizza á la Emmi


Bilden ser inte så nice ut men det var faktiskt jättegott!

Jag tycker verkligen om att mixa och hitta på lite i köket, idag måste jag plugga och jag hade inte alls mycket hemma så jag slängde ihop en hemmagjord pizza. Klar på 10 minuter! Perfekt om man har bråttom.

Som botten gjorde jag en sconesdeg med lite mindre mjöl än man ska ha så pizzan blev lite mer saftig.

Gör såhär:

Starta ugnen på 250 grader!

Börja med att blanda ca. 6 dl mjöl tillsammans med 4 tsk bakpulver och 1 tsk salt.
Blanda sedan i 100 gram margarin och tillsist 3 dl mjölk.
Bred ut så mycket ni vill på plåten, jag gjorde ca. 1,5 cm tjock botten.
Smörj på lite krossade tomater som du blandat i lite kryddor i. Jag tog massa svartpeppar, vitlök, paprika och örtsalt.

Nu är det upp till er vad ni vill ha på eran pizza!
Jag valde att ha köttfärs och fetaost på min.

Glöm inte att täcka med ost innan den åker in i ugnen i 10 minuter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0