but she don't sleep at night, afraid to turn out the light

Hej på er! Jag tänkte bara slänga in ett snabbt god natt- inlägg.

På grund av den hemska mardröm jag inatt fick bevittna djupt i mitt undermedvetna, sitter jag nu ute i en till synes kuslig skog hos min kära mor. Här blir jag självklart kvar medan nattens mörker sveper förbi och i all ära och förundran släpper in den nya dagen.
 Tystnaden i huset bryts av vattnet som pulserar genom pumpen i akvariumet och en svart hunds djupa andetag bara en armslängd ifrån mig. 
 Vid den här tidpunkten sover hela huset, även de oinbjudna. En trappa upp i en stor dubbelsäng ligger en vit, beige hund, som aldrig någonsin visat så mycket glädje och entusiasm över att se mig som hon gjorde ikväll. I ett litet rum, under en våningssäng ligger en röd, långhårig katt med fyra bebisar som tuttar och gnyr, oberörda av livet omkring som de omedvetet håller på att växa in i. 
 För att göra en lång text kort kan jag med andra ord säga, "Det är fint att vara hemma igen!"

Imorgon börjar skolan 8.30, sen blir det att tillbringa resten av dagen/kvällen med H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0