Lite tankar kring livet och tråkigt nog, framtiden.

Ni som följer min blogg har nog märkt hur min skolgång gått sedan jag började ettan på Plusgymnasiet. För er som är nya så kan jag berätta för er att jag inte gått till skolan så mycket, dvs att jag har skolkat en hel del, hur många procent osv behöver jag inte ta upp här. Ni vet ju även att jag var på en annan skola och kollade lite men det var inget som föll mig i smaken. Jag vet ärligt talat inte varför jag inte klarat av skolan eftersom jag aldrig tidigare har haft några som helst problem innan. Jag har inte svårt för någonting när jag väl är där och jag jobbar hyffsat bra då.
Var skaver då skon? Jo, skolan är trist och folket är väl inget att jubla för direkt (nu menar jag självklart inte alla) Jag har valt helt fel linje och trivs inte med det jag gör där. Jag är exremt skoltrött dessutom, och det förbättrar ju inte direkt det hela. Mina föräldrar vet givetvis om hur det ligger till så det är ingenting jag ljuger om så ni vet.
Jag pratade med min mor häromdagen och vi båda tyckte att det skulle vara kalas om jag fick ett till jobb och hoppade av skolan och sen läser in grundämnena på Comvux och på senare tid läser juridik eller ekonomi på
Campus. (jag tror att jag är rätt ute nu, haha)
Just nu jobbar jag ju på Kungsvideo på helgerna, men för att hoppa av skolan krävs ju lite större ekonomi eftersom jag förlorar busskort, gymkort och studiebidraget.
Detta är ingenting som är klart på långa vägar eftersom jag inte tagit tag i det ännu. Jag ska iallafall gå klart ettan och sen får vi se vad som händer helt enkelt. Jag ska på ett möte med min rektor och mammi nästa vecka för att det gått för långt nu. Jag tar en dag i taget så får vi se vad som händer, det är ju trots allt min framtid som står på spel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0