forever young, i want to be forever young

Jag har tänkt lite, eller en låt har tänkt åt mig. Det räcker med att säga rubrikens mening, i want to be forever young. Den unga kärleken och den fria känslan att kunna göra vad jag vill. Jag vill kunna testa mina gränser, upptäcka saker och göra spontana saker. Jag vet mycket väl att jag skulle kunna göra detta även när jag är vuxen, men problemet är att jag skulle ses som omogen då.
Jag vill kunna sova bort mina dagar, jag vill kunna vara vaken hela nätterna, jag vill kunna göra detta när och hur jag vill. Jag vill inte se min kropp rynkas och tyna bort i tidens rus. Jag vill inte sitta och skriva mitt testamente då jag vet att det är dags att grävas ner. Jag vill leva som ung, så jag citerar ännu en mening från denna låt, "Let us die young or let us live forever" Det kan ju inte bara vara jag som låter denna låt gå rakt in i hjärtat med en text som sätter sig på repeat i tankesystemet?


Extra fint när en OC-video gjorts med denna låt!
The OC tillhör ju trots allt min ungdom, dock kommer det alltid tillhöra mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0