Tänk om tid gick att köpa

Vad går i första hand, och vad kan jag utesluta helt?
Vad gäller att planera och prioritera i min hektiska vardag så försöker jag alltid att göra mitt bästa och få så mycket som möjligt gjort, men ibland säger både psyket och kroppen stopp. Mina sömnlösa nätter leder till oförmåga att koncentrera mig och ork till att stiga upp på morgonen.
Vad bör jag prioritera i första hand; skola, jobb, vänner, familj, min hund eller min egen hälsa? Jag försöker att hinna med allting för att inte halka efter och missa min egen ungdom, men det tär på mig och jag har märkt att jag på senare tid inte haft tillräckligt med tid över att umgås med mina vänner, ta hand om mig själv och sköta skolan korrekt. Dessutom hinner jag aldrig sitta hemma med familjen och ta det lugnt, det brukar oftast bli att vi snabbt hälsar på varandra innan jag eller de måste springa iväg. Min almanacka är smockfull av viktiga saker, men ändå ser jag det inte som tillräckligt. Jag vill arbeta ut mig själv och nå över max för det är då jag verkligen känner att jag lever. Dubbelmoral tänker ni då, men vad jag vill och vad jag behöver är två skilda saker och jag vill kunna prioritera båda utan att tänka att jag kunde ha gjort mera.
Det här med tid, tänk om jag kunde få stanna tiden och slutföra saker. Eller ännu bättre, tänk om tid gick att köpa, då skulle jag köpa mig några extra timmar om dagen för att bara hinna sitta ner och koppla av med en bra bok och en kaffe i handen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0