Diggar och dissar- lista.

• Snåla personer. Nu menar jag inte personer som kanske lever fattigt en vecka och faktiskt inte kan, eller när de inte vill för att det upprepas hela tiden. Nu menar jag människor som faktiskt kan men bara är snåla. Som att ringa till exempel. När någon vill mig något och ber mig ringa för att den personen inte vill slösa mer pengar, vafan ta det på sms då. Jag vill inte heller slösa pengar, speciellt inte på någonting som en annan vill mig, så nyfiken är jag inte. Vill jag något ringer jag, svarar den inte ber jag den att antingen ringa eller smsa mig när den ser det.
Och jag som röker, ja, jag är för snäll jämt. Jag ger alltid ut cigg till människor, även dem jag inte känner (haha) men att ge till en och samma person känns ganska jobbigt i längden, när den aldrig har cigg alltså. För om jag saknar cigg (det händer inte ofta alls, för jag är rökare och beroende av att alltid ha cigg) men om jag gör det så kan den personen inte "ge tillbaka".. SLUTA RÖK! En rökare klarar inte en vecka utan cigg, då är man inte beroende.
Och man kan inte få en enstaka cigg när den väl har och man själv ska köpa när man är hemma igen. Det är snålt enligt mig.
Likaså så lägger jag ut pengar så vitt jag vet att jag kommer få tillbaka pengarna, och även om det dröjer en månad innan jag får dem så äre ok för jag kommer få dem. Men när den personen som man innan har lånat ut till måste ha samma dag (trots att den har pengar), då blire lite galet, eller snålt skulle jag vilja säga. (dock betalar jag alltid samma dag om jag lånar, vilket sällan händer att jag gör)
Men ni fattar min poäng va? Jag har tagit exempel som jag själv varit med om, och detta är bland det värsta jag vet. Så en fet diss till snåla jvlar, haha!



• Attention whores. Haha, snällt där men till sak. Jag ogillar och har alltid ogillat personer som måste ha all uppmärksamhet. Det spelar ingen roll om det är i plugget, på stan, fest osv. jag gillar det inte. Det är bevis på att personen har dålig självkänsla och hela tiden måste ha allas blickar för att känna sig uppskattad.
Till attention whore -kategorin alá Emmi ingår även "Åh det är så synd om mig..." -personer. Alla har det jobbigt någon gång, alla har hemligheter, men man behöver inte ta upp det hela tiden. Det är ett sökande efter uppmärksamhet. Det är inte alls samma sak som att jag t.ex pratar med mina vänner om att jag mår dåligt pga av att min farmor slagit mig. Ja, det är sagt och dem kanske tycker synd om mig, men det är inte det jag vill uppnå utan jag vill bara få lite känslor ur mig, om ni fattar? Men när en person hela tiden ska prata om det, och det är det enda som kommer ut ur käften så är det uppenbarligen brist på uppmärksamhet. Vad ska man säga 20e gången han/hon kommer fram och säger "åh min farmor slog mig.. jag vet inte vad jag ska göra.." Jag vet inte heller, funkade inte mina tidigare tips hur ska då mitt 20e funka? Sluta med det snälla. Det blir jobbigt och ni sätter bara folk i en obekväm sits!
Hoppas att ni fattar min poäng, jag försöker få med allt jag tänker på. Haha!




♥ Kungsvideo! Jag älskar mitt jobb och jag älskar att hela tiden träffa på nya människor, av alla slag. Behöver jag säga mer? Ett extra hjärta såklart ♥
Strepsils jordgubb. Bästa halstabletten jag någonsin tagit. Hosta och halsont försvinner dubbelt så snabbt än med vanliga billiga halstabletter eftersom dessa är slemlösande och lindrar smärtan i halsen direkt.
Jag låg sjuk i tre veckor och på tredje veckan köpte vi dessa och jag blev så gott som frisk redan dagen efter. När jag hade ett virus (om ni minns det?) så tog jag dessa och blev av med det på bara några dagar! Mirakel-halstabletter som smakar underbart gott!

Kommentarer
Postat av: heidi

hahah,jag känner mig lite träffad utav texten där uppe med att be någon ringa, jag ber om ursäkt om det är riktad emot mig, men jag har inga pegar på mobilen det var därför jag bad dig ringamig i söndags, :$ haha.Pussdarlingggg

2010-04-29 @ 10:03:46
URL: http://unknownemergency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0