Pms gubbe vid Väster Tull

Hej! Sitter här med solen i ögonen och har precis ätit. Om ungefär två timmar ska jag åka och jobba så jag ska väl ut och ta en cigg och sen fixa mig.
Idag var det en seg temadag i skolan där vi pratade om regler angående rökning, mobbning, trivseln på skolan osv. Helt värdelöst, hade längre "rasttid" än lektionstid.. någonting måste ha slagit slint i skallen på lärarna.. Haha!
När jag satt och väntade på bussen vid Väster Tull tände jag en cigg, och eftersom det blåste så dant och jag ville sitta, så satte jag mig självklart på bänken där det inte var en enda människa. Och när jag var så gott som klar och skulle slänga ciggen kom en gubbe mitt från ingenstans och sa "Du är inte läskunnig va?" Jag förstod direkt att han menade skylten som står men svarade surt "Nej" Då jvlar gick han loss, ojojoj vad galen han blev. Han skulle trycka in ciggen i munnen på mig och han skulle göra både det ena och det andra om jag inte släckte den. Jag flinade bara åt honom och frågade vad hans fel var och hur dum i huvudet man får bli, sen släckte jag ciggen medan han fortsatte gorma på.
Att det finns så pantade människor. Han stod inte ens under taket och minst 5m ifrån mig och hade han velat sitta kunde han bett mig lite vänligt att gå utanför för att röka, inte hota. Ush, han förstörde verkligen min dag, äckelgubbe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0