Något är fel, eller ska det vara så?

Pappa ropade ut mig och jag skulle ändå röka (vilket tar fem minuter för mig) jag gick ut och pappa sa åt mig att kolla på månen.
När jag kom ut och tände ciggen såg man knappt halva månen över trädtopparna, jag stod där och tittade på den. Efter inte ens halva ciggen såg man så gott som halva månen. Och när jag var på halva såg man hela månen en bit ifrån trädtopparna. Man SÅG hur den rörde sig åt sidan och uppåt. Helt sjukt med tanke på att jag stod på exakt samma ställe hela tiden (annars kan det ju bli skillnad i olika vinklar) När jag var klar hade den stigit ytterligare. Call me crazy, men ska det verkligen gå så fort? Man brukar ju inte direkt se "förändringarna" när solen eller månen rör sig, man ser inte när gräset blir grönare, när hår/naglar växer. Det ska inte gå så fort, eller hur?
På mindre än fem minuter såg man från att inte ens se halva till att se hela månen röra sig mitt på himlen.


Det var vackert att se, orange och skarpt lysande. Dock tyckte jag att detta var läskigt, fast jag är ju ingen månexpert så jag vet inte hur det kan bli.. Synd att jag inte har en super-mega-dunder-bra kamera som kunde fångat detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0