Emmi talar ut!

Jag verkligen diggar folk som kan stå emot grupptryck! Ja, det gör jag verkligen. Man får ofta höra "Kom igen, ta ett bloss! Ta en öl, var inte så j*vla färsk nu! Drick mera j*vla pussy! Var inte så tråkig, häng med ut och tjäna lite pengar nu. Sno sprit, annars behöver du inte komma hit. Du måste ju testa allt, häng med och rök lite!" Många kan inte säga nej och vart leder det? Man fastnar i det och hamnar med fel kompisar. Man förändras och det leder endast till problem. Det är inte farligt att säga nej, du blir inte hatad för det. Du kommer inte förlora dina vänner. Så som dem beter sig är inte rätt men oftast handlar det om att dem vill ha en stor plats och mycket uppmärksamhet, dem vill vara lite tuffare och spelar oftast en annan person som dem kan hålla fast vid och så glömmer dem bort hur man har kul utan alkohol och droger. Jag vet folk som faktiskt håller på med droger och jag blir lika ledsen varje gång jag hör det. De människorna som i vanliga fall är underbara blir helt borta och ser bara det som en ljuspunkt i livet. Men hur mycket förlorar man för att drogerna är så viktiga? Jo, man förlorar i många fall sina vänner och hamnar i fel kompiskrets. Dessutom är det svindyrt så pengarna försvinner ju direkt och det leder till att man lånar höga summor pengar som aldrig kommer tillbaka till ägaren och du hamnar i en jobbig sits. Du blir stämplad för livet om du någon gång blir tagen av polis, soc osv. det vill säga att du alltid kommer höra av dem och det drabbar inte bara dig, utan alla personer i din omgivning och du sårar många. Du skadar din kropp med både alkohol, cigaretter och droger.
Det är faktiskt vanligt att människor som lever under kompistryck hamnar i det här, du kan aldrig säga nej och det blir en vana att göra som kompisarna säger åt dig. Stå på dig lite mer så ska du se att livet blir mycket enklare. Lev med dina egna mål och tankar. Bara din röst räknas och jag vet att ni kan stå emot det här jobbiga grupptrycket!

Kommentarer
Postat av: Matsa

bra skrivet, jag hoppas många kan läsa detta inlägg och få lite inblick för jag tycker det var riktigt bra skrivet :)

2009-09-07 @ 06:09:31
Postat av: emmi

Svar till Matsa:

Tack, det betyder riktigt mycket ska du veta! Det är lite kul att skriva sådana inlägg och jag försöker ständigt komma på nya, det gäller att hitta en viktig punkt att skriva om! :)))))

2009-09-07 @ 11:48:07
URL: http://emelievictoriaa.blogg.se/
Postat av: Linnéa

jag håller med upp till 110 % , det är egentligen bara fegt att be andra göra något som typ, dricka, droger eller snatta åt än. För som sagt, många har svårt att säga nej tyvärr :/

2009-09-16 @ 09:27:17
URL: http://jesperslinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0