Dålig dag

Vädret låter inte roligt och jag orkar som vanligt inte gå till skolan. Jag borde nog ta tag i det här nu. Jag kanske borde byta linje, det här är nog ingenting för mig trots allt. Jag vill inte känna att jag eller någon annan tvingar mig till skolan. Det är som min mentor sa "Det är upp till dig, jag tänker inte gå runt och tjata på dig. Däremot kan jag säga att det här ser inte bra ut" Min mentor är snäll. Lärarna är bra, maten är god. Men linjen? -Är den verkligen rätt för mig? Jag vet inte. Jag vill gå en skrivkurs.. eller juridik. Fast jag hatar att plugga. Det är nog mycket därför jag inte går till skolan, jag har missat så mycket nu. Jag ligger liksom 30+ sidor efter i matte + två uppgifter, massa uppgifter efter i arbetsmiljö och säkerhet, svenska, engelska och styling. Jag behöver nog plugga ganska mycket. Jag vill sköta det här, jag vet ju själv att jag kan men jag måste hitta orken också och den har gömt sig.
-
-
-
Idag ska jag iallafall sova lite till nu, sen in till stan och träffa en person. Sedan ska jag till Moa eftersom vi lovat det jag vet inte hur länge. Nu är det äntligen dags iallafall, jag har saknat min plutt. Hur jag gör med mitt liv? -Det märker både jag och ni. För tillfället ser det ut såhär: Jag har ingen pojkvän, och jag lär vara arbetslös och utan utbildning om 10år. Jag kanske blir en av alkoholisterna i hörsal? Vi får vänta och se helt enkelt. Men om jag sitter där i hörsal och klänger på en 50+:are om 10år kan ni väl komma fram och säga åt mig? Eller ge mig en öl. Vi ses där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0