Emmi talar ut!

Hur många av mina kvinnliga läsare vill bli gravida?
Hur många av mina manliga läsare vill bli pappor?


Av de som är i min ålder är det nog ganska få. Ändå får man ofta höra av killar "jag kan inte använda kondom, min är för stor så den glider bara av" och sedan ett skratt därpå. Jag tror faktiskt inte att alla kondomer som finns nu för tiden glider av. Det finns nog någon sort som passar just dig. Men många i dagens ungdom tänker inte på att använda kondom och detta leder till att det är tjejens ansvar att använda något slag av preventivmedel.
Detta tycker jag är helt fel faktiskt. Det ska vara bådas ansvar. Vill inte ni tjejer använda kondom, okej, men vill ni bli gravida? Många säger nog nej på den frågan. Och ni killar som inte ens har en tanke på kondom, vill ni bli pappor? Även där är det nog ett klart nej. Och hur många av killarna i min ålder klarar av pressen på att bli pappa? Många sticker eftersom det blir ett för stort ansvar helt plötsligt och då står den höggravida tjejen där med ett liv som är helt förstört. Det är faktiskt så. Hur otroligt det än är med en bebis, att skapa ett nytt liv, så medför det så himla många konsekvenser när man är ung. Eftersom de flesta inte har jobb så får man leva på socialbidrag, man måste hoppa av skolan och man kan helt plötsligt inte göra allt man gjorde för nio månader sedan. Man står där ensam (om man har otur att träffa den där ansvarslösa och fega killen alltså), självklart har nog de flesta familj och vänner som stöttar men det räcker inte alltid. Jag själv vill ha barn när jag har fast jobb och stadig ekonomi samt  en pojkvän som jag vill leva med resten av mitt liv och som jag delar lägenhet/hus med. Vill man inte hellre ha det så än att bo hemma hos mamma och pappa utan ekonomi och pappan till barnet?
 Det är rätt så respektlöst mot tjejer att ni killar inte vill använda kondom för att ni (i många lägen) hellre håller er till erat skryt om att ni har en så stor snopp som inte platsar i en kondom. Well, tjejer som inte heller vill använda kondom, skaffa preventivmedel!
Kondomer skyddar ju även mot könssjukdomar, och hur kan ni vara så säkra på att den ni har sex med inte har en könssjukdom? I många fall vet man inte om att man har det vet ni. Så om ni är osäkra och dessutom inte tar p-piller eller något av alla andra preventivmedel som finns, på med kondomen så slipper ni detta!



Det var allt från mig, nu ska jag sova, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0