Emmi talar ut!

Är det bara jag som tycker att kraven på tjejer syns och hörs mer än kraven på killar?

Alla dessa krav man hör och ser varje dag. De finns överallt och det är förfärligt!
Att tjejer ska vara pinnsmala, väga som en fjäder och måste använda smink är väl det som hörs mest. Speciellt det med att tjejer ska vara pinnsmala. Det är helt fel. Alla människor är vackra och man ska inte vara ytlig.
Många unga tjejer tar åt sig av samhällets åsikter och svälter sig själva, begår självmord osv. Ändå fortsätter man skriva i tidningarna att antalet av dessa fall ökar och att ingen vet varför. Det är ju tidningar, reklamer, modeller och kändisar som leder unga människor till detta, ändå undrar dem vad detta beror på. Ta reklamer som exempel. Översminkade, pinnsmala människor överallt. (tycker jag) Detta är inte OK! Måste man vara pinnsmal för att vara vacker? Varför kan man inte vara naturlig någon gång? När såg man en tjej med lite mer kött på kroppen vara modell? Jag tycker att alla är vackra på sitt sätt. Dock sjunker värdet på människor som endast pratar om utseendet. Det är faktiskt insidan som räknas. Vem vill ha en partner som har det där utseendet som tusentals skulle döda för att få, om den personen var helt dum i huvudet? En person som saknar vett och personlighet är ingenting att ha, enligt mig. Insidan ger utsidan en chans. Jag tycker att alldeles för få människor ger insidan en chans över huvud taget i dagens samhälle. Allting handlar om krav. Lägg av innan ni utrotar vackra människor och skapar en värld full av idioter.


Är detta kroppen man måste ha för att vara vacker..?

Detta kallar jag folkmord.
Tänk så vacker hon kunde varit med lite mer kött på kroppen..
Vad lever vi i för värld egentligen...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0