Frågor om mig, nu vet ni lite, haha

Vad heter jag?
Jag heter Emelie men jag kallas hellre Emmi!

Hur gammal är jag?
Jag är född den 14 Juli 1993 vilket betyder att jag är 16år.

Vart bor jag?
Jag bor i Kimstad som ligger utanför Norrköping.

Varför började jag blogga?
Jag hade verkligen ingenting att göra en dag och jag kände att jag behövde skriva av mig osv. så jag gjorde en blogg och uppdaterade en gång om dagen för det mesta. Tillslut gillade jag det så mycket och nu är jag fast!

Varför började jag röka, hur länge har jag rökt och vad röker jag helst för "märke"?
Det började med att jag feströkte och det fungerade jättebra eftersom jag inte kände något röksug alls dagarna då jag inte drack. Men med tiden kände jag mer och mer röksug så jag fastnade dumt nog.
Jag har rökt sen sjuan dock inte konstant utan det började jag göra för ett och ett halvt år sen, om inte mer tror jag.
Jag röker helst Marlboro men eftersom pengarna inte räcker till så får det bli LM som är minst lika nice och billigare. Jag rökte ju skapligt mycket, ett paket om dagen ungefär. Men nu har jag faktiskt trappat ner och ligger på ungefär ett halvt paket eller mindre beroende på om jag vaknar sent eller tidigt.



Vart köper jag helst kläder?
Jag köper oftast kläder från Gina Tricot, BikBok, Cubus, HM eller liknande affärer.

Och smink?
Det köper jag antingen på HM eller Cubus. (Dock inte HM's egna smink eftersom jag anser att det inte är lika bra, eller det är ju foundation osv. jag inte köper därifrån)

Vad använder jag för parfym?
Jag överanvände Bruno Banani, men nu använder jag lite olika som Beckham, JLo, Britney Spears, Paris Hilton och så.

Vad dricker jag när jag festar?
Oftast är det öl eftersom det är lättast att kontrollera och jättegott! Men cider och likörer är också gott, men nej inte när det är storfest.



Har jag någon pojkvän?
Nej, jag har ingen pojkvän just nu.

Vart har jag piercingar?
Jag har i öronen och i tungan. Förut hade jag i naveln och näsan också, men icke!

Vad gör jag på fritiden?
Jadu, eftersom jag inte kan sova på nätterna så sover jag ganska mycket, annars är jag med kompisar. Fester händer också, men jag dricker så sällan så ibland kan det bli lite segt!

Hur ser mina framtidsplaner ut?
Oj det var en svår fråga faktiskt.. Jag hoppas på att jag klarar skolan nu och går ut med bra betyg. Jag vill nog jobba med något inom makeup eller handel. Allra helst vill jag bli advokat eller mäklare, men orken finns inte! Förutom jobb vill jag bo i en lägenhet med pojkvän och självklart ha barn innan 30års åldern. Jag vill ha en hund och lägenheten ska vara lite i klass och lyx nivet. Jag vill resa mycket och ha en snygg bil.

Om jag skulle kunna göra plastikoperationer?
Ja. Jag vill faktiskt göra plastikoperationer men det är ju så sjukt dyrt! Det finns mycket jag vill ändra på. Jag vill t.ex fixa mina tänder eller min tand rättare sagt. Jag vill faktiskt fettsuga min mage och kanske förstora läpparna också.

Vad är viktigast i mitt liv?
Mina vänner och min familj. Dock saknas det en "kategori" här känner jag.. Haha!

Hur är jag som person?
Jag ser mig själv som väldigt snäll och glad faktiskt. Dock är mitt morgonhumör världens sämsta och likadant är det när jag inte har rökt på en hel dag. Jag är ganska trött av mig och jag hatar vintern samt regn och blåst. Jag känner att jag kan klaga ganska mycket på onödiga saker. Om jag blir väldigt irriterad så kan jag flippa ur totalt men det händer inte alls ofta, tro mig. Jag har svårt för att lita på människor eftersom jag förlorat så många i mitt liv eller bara blivit sviken av människor. Däremot har jag väldigt lätt för att förlåta och ge människor en ny chans. Jag har jättedåligt självförtroende och galet dålig humor.

Sportar jag?
Som ni vet så gymmar jag men jag har spelat fotboll, ridit och gått i brottning i mina yngre dagar, haha! Jag försöker gymma 2-4 gånger i veckan vilket jag gör med Emeli.

Är jag nyttig?
Haha jag försöker låtsas att jag är det. Nej men, självklart kan jag äta pizza, friterat, godis osv. Jag är inget hälsofreak men det får inte bli för mycket. Hör och häpna, jag tycker faktiskt att en ordentlig husmanskost (speciellt med en god fetaostsallad till) är mycket godare än snabbmat! Och jag dricker ju inte läsk och föredrar ett glas vatten före juice så lite nyttig är jag allt.


Vilka länder har jag varit i?
Jag har bara varit i Tyskland och det tack vare skolan. Annars hade jag varit den enda svensken som inte varit utomlands skulle jag tro!

Hur många läsare har jag?
Det varierar från dag till dag, och det ökar för det mesta!

Som ni ser, ignorera det sista, klockan var lite över tolv bara.

Hur fixar jag mitt hår?
Eftersom jag har självlockigt hår så måste jag platta mitt hår varje dag! Och jag sminkar mig alltid innan jag fixar håret.. Ett tips..
Innan jag plattar har jag i värmeskydd och så plattar jag olika partier åt gången. När jag plattat hela håret så delar jag ännu en gång upp håret i olika partier och använder volym master, tuperar där jag använder den, jag brukar dela upp håret så det blir 3 rader att "våffla". (Jag har ju hårförlängning så jag är noga med att inte skada håret där och akta keratinvaxet) När jag gjort detta tar jag bara hårspray, lagom mycket så det inte blir äckligt stelt men ändå håller sig fluffigt!
1.2.3.

Har jag någonsin funderat på att bli blond?
Haha ja, det har jag. Jag försökte till och med en gång. Det slutade med att mitt hår gick av 10cm på ena sidan och jag var orangehårig och kunde inte färga det brunt igen eftersom mitt hår verkligen hade gått på stryk. Jag kan inte bli blond helt enkelt. Men som tur är trivs jag som brunett!

När det var som värst var det ljusare!


Om ni vill veta något mer så är det bara att fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0