Såhär ligger det till

Anledningen till varför jag var i Vadstena- Jag skulle kolla hur skolan där var eftersom jag tänkte byta dit. Jag pratade med SYV-gubben men det lät lite negativt men han skulle ringa min skola och kolla med lärare osv. och höra av sig om några dagar.
Internatet och människorna på skolan var kanon, människorna var trevliga och väldigt välkomnande så det sved faktiskt lite att lämna det trots att jag bara var där över en natt.
Men, som alltid så finns det ett men. Jag var helt säker på att jag ville byta och flytta dit tills jag satt på tåget hem. Då kände jag att det inte var rätt utbildning för mig, jag vill inte jobba inom turism. Fast det kände jag redan på tursimlektionen jag var med på.. Och dessutom måste man plugga vidare på högskola och jag pallar inte det.

Alltså stannar jag på Plusgymnasiet och fortsätter min utbildning som stylist. Jag har ju dessutom Handel inräknat på den här utbildningen så jag har ju två alternativ när jag går ut skolan. Och dem garanterar nästan jobb efter och egentligen vet jag inte vad jag inte gillar på Plusgymnasiet, jag menar lärarna är bra, man gör alla arbeten på datorn och det är mycket praktiskt arbete. Dessutom får man gymkort istället för idrott i skolan och vi äter på Pappa Grappa.
Dock gillar jag inte att det är så gott som en tjejskola med endast 4 killar. Jag trivs mer i en kompiskrets där det finns killar, tjejer kan bli så jobbiga, haha!
Jag ska försöka plugga ifatt så mycket det går, jag tänker inte sitta på helgerna men på vardagarna då jag ändå inte gör något speciellt ska jag lägga ner tid på skolan. Det kommer bli tufft men det är jag själv som satt mig i situationen.
Det kommer dessutom bli jobbigt att komma upp på mornarna eftersom jag är ovan med skola nu. Men jag klarar det nog, jag måste bara hitta viljan!

Och anledningen till varför jag inte gått i skolan är för att jag inte haft någon ork och haft dålig inställning och uppfattning av skolan. Jag har bara kollat det negativa som tidiga mornar (som inte alls är så tidiga egentligen), tråkiga lektioner, jag hatar matte och engelska, tråkig skolbyggnad, stylinglektionerna var inte alls som jag tänkt mig osv. Men det mesta berodde nog på att jag gick in på fel spår, det blev ok för mig att tänka "jag skippar skolan idag och tar igen det imorgon" eller "jag skiter i den här veckan, jag börjar på måndag" eller "sova, fan vad skönt" tusentals olika tankar som blev min vardag. Mitt dygn är omställt och ser för tillfället ut såhär: jag somnar mellan 6-8 på mornarna och går upp mellan 15-18 på eftermiddagarna beroende på vad jag ska göra. Detta är inte ok men jag har faktiskt problem med att sova, och skulle behöva sömntabletter egentligen men eftersom jag bara är 16 år så får jag inte det.
Men jag ska verkligen lägga tid på skolan nu och ta tag i mitt liv, jag vill/måste ha en utbildning. Ni kommer inte hitta mig i Hörsal om 10 år! :)

Nu vet ni det, och jag råder er till att inte göra som jag gjort!


Kommentarer
Postat av: MOS

haha emmi hörsal med ett par bira nästa va? ;) nee skoja, men ja saknar dig massaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :( vill inte ha det såhär.. <333333333333333

2009-11-06 @ 12:19:28
URL: http://emelievictoriaa.blogg.se/
Postat av: emmi

Svar till MOS:

Haha klart! :)

Jag vill inte heller ha det såhär, jag saknar dig med, obeskrivligt mycket. Men vi har sagt det så länge nu men vi gör ingenting åt det.. :( <3

2009-11-06 @ 14:37:15
URL: http://emelievictoriaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0