Emmi talar ut!

Jag diggar tjejer som har anorexi och lyckas ta sig ur det. Jag själv tycker att det är snyggt när revbenen syns men hur många killar tycker det egentligen? Jag har faktiskt pratat med några killar om det och dem tycker bara att det är äckligt. Vad har då killar för krav på tjejer? - Fin kropp tycker dem om. Jaha tänker man då och många slutar äta i hopp om den perfekta kroppen men icke, det leder till anorexi och på nolltid står du där med revben som sticker ut, inga bröst kvar och orkar inte ens gå upp från sängen. Sluta inte äta. Ät nyttigt istället och dissa utemat så som McDonalds, pizza osv. Ät en vanlig husmanskost, frukost och allt det där och det är inte skadligt att någon gång ta den där godisbiten. Jag menar come on, du lever en gång, vill du vara sjuk den gången? Dödligt sjuk bara för att du tror att killarna inte vill ha dig som du är. Många killar är faktiskt inte så ytliga, (alla har vi fantasier om hur snygg man kan bli, man menar inte att MAN måste se ut så, right?) Dem bryr sig inte om du inte har dem där gigantiska brösten, vältränade kroppen och den gyllenbruna färgen på kroppen. Du kan vara dig själv och så länge du är det så är du uppskattad av både tjejer och killar. Visst är det hur snyggt som helst att vara brun och smal men det är inget krav. Dessutom kan du gå utan smink, ingen kommer klaga även fast du tror det. Jag själv kan knappt visa mig utan smink och ofixat hår men jag tycker verkligen att det är super gulligt när tjejer vågar ha det så och skiter i om någon nu skulle bry sig. Det är faktiskt bara man själv som tänker på det och ju mer du tänker på det desto mer märks det hur obekväm du är med dig själv i den stunden. Skit i det säger jag, var dig själv och våga visa det. Vill du verkligen bli smal, sluta inte äta. Ät ordentligen och träna dig till den kroppen, ge det lite tid så kommer du att märka hur fort det går. Bara man orkar ta tag i det och det har jag bestämt mig för att göra nu. Imorgon är det träning och den här veckan har jag sagt hej då till utemat liksom chips och sådär. Och jag har alltid gillat exotiskt godis som nötter och sådant, mycket godare än vanligt godis. Så nu ska jag ta tag i mig själv. Och sola står också på listan eftersom sommaren inte gav så mycket färg som man hade hoppats på. Skit sommar och snart är det vinter. Passa på att träna då istället för att trösta dig med godis och liknande. Vad är skönare än att känna att man har gjort någonting nyttigt? Efter ett träningspass är du stolt och kan gå hem och koppla av och planera nästa träning ordentligt.
Emmi diggar:
• Mjukisdress: Så otroligt skönt och det finns faktiskt många snygga nu, på både Cubus och Bik Bok. Passar perfekt i vinterkylan.
• Förra årets vinterskor: Dem där skorna som ser ut som tofflor, med ull i. Otroligt sköna och så himla snygga!
• Exotiskt godis: Nötter, yoghurtdoppade nötter och allt vad det nu finns. Galet gott och bra mycket nyttigare än lösvikt godiset två hyllor bort.
Emmi dissar: 
• Klackskor mitt i vintern, barfota dessutom. Nej inte snyggt och inte skönt när det är -15°C.
• Vintern: Jag verkligen avskyr vinterkylan. Snö och blask. Det är ruggigt när man är ute. Mysigt om man är inne och har kurat ihop sig under täcket i soffan framför en bra film, laddat med varm choklad eller kanske pop corn till den.
• LapTops: Nej jag tycker mer om stationära datorer med plattskärm. Visst det är smidigt med en laptop som man kan ta med överallt men stationära, så mycket snyggare och bättre!
Pusss / Emmi :)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0